Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-13, 09:00   #39
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Hva tåler dere av kos?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det Kula prøver å si er at det er flere måter å kose seg på, feks en lese en god bok mm. Og det er greit å tenke på. Men nå spurte hovedinnlegger om mat da, så jeg synes det er rart å dra opp det å kose seg med bøker osv. Jeg koser meg hver dag jeg, med både bøker og god mat, men noen ganger ønsker jeg faktisk noe mere dessertaktig å kose meg med. Og jeg føler ikke at fokuset er feil selv om jeg tar meg en rute mørk sjokolade liksom.

For meg er det kos og kos. Det vil si: jeg koser meg godt som lavkarber, det er ikke slik at jeg ser på livet som kjipt og ukoselig, faktisk kan jeg kose meg utrolig mye som lavkarber. I helgene passer jeg alltid på å ha noe å kose meg med, f.eks en deilig kake eller godteri, dog hjemmelaget og lavkarbovennlig. Selvsagt er det kos.

MEN, det er ingenting som slår Panda lakris eller deilig lys loff, eller hvilket som helst annet brød, med Nugatti, uansett hvor mye lavkarber jeg faktisk er. Noen lyter har dessverre også jeg. For å unngå at man skal sprekke fullstendig og ødelegge hele livsstilen, velger jeg heller små planlagte utskeielser. Jeg elsker brød, jeg er en skikkelig brødelsker, har alltid vært det, og ja, akkurat det innrømmer jeg er kjempekjipt, fordi det ikke finnes et eneste godt lavkarbobrød. Jeg har prøvd så mange at jeg mister snart tellingen, men de er like ille alle sammen. Dessverre.

Betyr det at jeg MÅ ha brød? Nei. Overhodet ikke. I hverdagen tenker jeg lite over brød, jeg koser meg godt med mine omeletter og eggerører. Men det er jo også fordi jeg et par ganger i året kan spise det jeg kanskje savner aller mest.

Det gjør rett og slett livet verdt å leve, jeg har noe å se fram til, det gir meg motivasjon til å være en enda flinkere lavkarber i hverdagen.

Om jeg så da bruker en av mine 31 dager til å spise tre skiver med Nugatti så ødelegger ikke det livsstilen min de resterende dagene i året. Jeg er ikke lavkarber for å slanke meg eller gå ned i vekt, jeg er det fordi blodsukkeret mitt går helt bananas når jeg får i meg sukker, og jeg slipper blodsukkerfall som gjør at jeg svimer av. Men, passer jeg på, og spiser lavkarbo før og etter min eventuelle utskeielse slipper jeg slike problemer. Og jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for det.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat