Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-13, 20:23   #19
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig immunforsvar pga ketolyse?

Jeg tror ikke ketose i seg selv gir dårlig immunforsvar - da hadde ikke inuitene overlevd fram til moderne tid... MEN det jeg tror er at en omskifting av et etablert kosthold kan være en stor påkjenning på kroppen, og kreve ekstra byggesteiner i form av vitaminer, mineraler og proteiner fra et ALLSIDIG kosthold. Det en del gjør er å gå fra brød og margarin til egg, fløte, ost og bacon (satt kraftig på spissen!). Så klart dette kan gå ut over andre prosesser.

Så om man spiser variert innenfor den kostholdsfilosofi man har valgt - og gjerne fyller etter med tilskudd for kortere eller lengre perioder så tror jeg ikke lavkarbokosthold er noe verre enn et ordinært kosthold - igjen med den vanlige disclaimeren om at man må utelukke eventuelle intoleranser.

Når det gjelder autoimmune forhold så er vel korn-, melk- og eggintolerense ikke uvanlig i sånne tilfeller. Har man det første latent er tradisjonell lavkarbo kjempefin, har man en av de andre så kan det slå galt ut fram til man har funnet ut av det.