Jeg tenker litt sånn jeg - at hvis man kun har som mål å gjøre noe for en kort periode for å gå ned i vekt - så er det det samme hvilken metode man bruker. For da har man jo (underforstått) til hensikt å gå tilbake til gamle og dårlige vaner etterpå...... Var det stygt sagt det kanskje.....?
Personlig har jeg gått på GR-kurs tidligere (2 stykker) og syns det er en grusom måte å miste kilo på. En grusom måte å leve og innrette livet sitt på.
Hvorfor?
Av den enkle grunn at jeg syns livet er for kort til at jeg vil "bruke det opp" på å telle maten min!! Og på en typisk "lavkalori-lav-fett-diett" opprettholder man jo egentlig inntak av mat som er ugunstig for kroppen, som gir avhengighet og abstinenser - og i tillegg til alle disse tingene må man passe på at man ikke spiser for mye av det! Rått parti spør du meg.
I det lange løp tror jeg antall kilo som blir borte - er omtrent det samme enten du velger Atkins, Fedon og kanskje G. Roede også. Den store forskjellen er hvor fort de kommer på igjen - og OM de kommer på igjen. Og HVA som da kommer på igjen.... Muskler?....Tror ikke det.....