Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-13, 19:46   #471
L@dy jojo
Medlem

L@dy jojo sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 53
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Kan tabletter stagnere vekten?!
Hvilke tabletter tenker du på da i såfall? Jeg må foreksempel ta 3X500 metformin for PCOS'en, kan liksom ikke slutte med det og hadde vel trodd det heller skal hjelpe på med vekten, enn motsatt? I tillegg tar jeg blodtrykkstablett og anti-depressiv og evt. paracet og ibux for skader jeg sliter med. Jeg skulle gjerne tatt dette opp med legen, men hun aner ikke hva ketose er, så det vil ikke være til stor nytte tror jeg.

Når det gjelder magesyren så er det ikke sure oppstøt jeg sliter med. Det er mer magesmerte og kvalme. For øyeblikket er jeg helt sengeliggende pga smerten i magen. Har vært såpass ille at jeg nesten ikke har fått i meg noe mat, eller fått gjort noe fornuftig.
Tror jeg får kjøpe meg en slik PH test som du foreslår. Spiser grønnsaker, men føler ikke det hjelper noe særlig. Det er mulig jeg innbiller meg det, men har alltid følt at melkeprodukter (yoghurt eller fløte) har hatt en lindrende effekt.

Jeg holder meg lavt med karber (det er i hovedsak grønnsaker og yoghurt som jeg får i meg av karber), men innbiller meg at jeg gjerne ikke får i meg nok fett, kanskje. Da jeg hadde mensen stod vekten helt stille, men heldigvis gikk det litt ned etterpå.

Takk for tipsene.

Huff da,,,ikke noe godt å ha slike smerter. Vet du hva de kommer av?

Om ikke grønnsaker tar det så er det sikkert ikke sureoppstøt nei. Da vil det sikkert ikke hjelpe deg heller.

Noen tabletter messer med hormonene i kroppen, som f.eks Kortison. Metformin (er bra for forbrenningen), paracet og Ibux tror jeg nok er ganske greit.
Hvordan det er med anti-depresiva vet jeg ikke.

Om du søker på pcos inne på forumet finner du mange fine informative tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese tråden "pcos-skravletråd" som ligger under PCOS og karbohydratkontroll.

Jeg fikk utrolig mange svar av å lese alle tråder jeg kom over her inne. Det var maaange biter som falt på plass :-)

Om du legger inn alt du spiser på diett.no eller lignende program, så ser du fort om du spiser riktig i forhold til fett, proteiner og karber.

For meg er det viktig å drikke vann, spise masse grønnsaker (myyyyyye) og holde litt tilbake på fløten.

Håper du snart føler deg bedre. God bedrings klem fra meg

L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat