Sv: Lavkarbo på Londontur
Opprinnelig lagt inn av Marusjka, her.
Rimelig ny på lavkarbo, og helt frelst. Spesielt som diabetiker, da jeg har fått et blodsukker som nesten skulle tilsi at jeg ikke var det!! Men, nå reiser jeg til London til helgen. Og sliter med å finne gode løsninger for dette. Har lest at en del bare velger bort tilbehør som poteter og ris, og heller ber om mer grønnsaker. Andre sier at det ikke er godt nok, du vet aldri hva de bruker i sauser o.l. En venninne som har gått ned 20 kg på dette, ber meg la lavkarbo ligge på tur, og at det går helt fint. Gjør det det? Er så redd for å ødelegge alt jeg har bygget opp....
Noe som er viktigere enn å vurdere karbene er å vurdere selskapet du reiser med, sine matvaner..
Jeg dro sammen med en jente som viste seg å overhode ikke ville respektere at jeg ikke bør spise poteter og hvetebakst etc. og nektet å gå på de stedene jeg mente vi begge to kunne finne noe godt og mettende å spise med påskudd om at det var altfor dyrt og at jeg ikke eide forståelse for hennes økonomi. Jeg ba henne vurdere menyene utendørs først, så kunne hun se at det ikke var så dyrt overalt, og da kom det at maten var kjedelig og jeg måtte da unne henne god mat.. Uansett så ble alt feil, og det endte med at jeg spiste litt av sånt som jeg ikke bør spise bare for å få fred, men det tok jo ikke døden på meg altså.
Får legge til at jeg hadde pakker med nøtter og mørk sjokolade liggende på hotellet så jeg klarte meg greit. Kjøpte en kveld av de "groveste" sandwichene i 3 lag med kylling og salat, så da kunne jeg spise alt pålegget og litt av brødet.
Synd å si det, men jeg tror ikke det blir tur med denne personen flere ganger og det var deilig å komme hjem til mitt eget kjøleskap 
|