Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-06, 17:34   #22
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Skaldeman uten melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Det er faktisk noen rester av melk i smør. Skal du lage en bearnaise saus eller hollandaise saus, bør du ta bort dette når du smelter smøret, slik at smøret blir helt klart.

Vennlig hilsen

Hilde

Ja det er jo ikke så rart når det er laget av melk. Likevel så er smør bedre enn f.eks. fløte/ost fordi det har gått igjennom færre prosesser men det viktigste er jo at det er rent animalsk fett og inneholder ikke "melkestoffet". Det er ingen hensikt å ta bort når du lager bearnaise.

Eks. da jeg var 95 kg så stoppet vekten (etter 10 kg nedgang). Så stoppet jeg med ost og fløte men spiste like mye smør som før og da gikk jeg ned igjen.