Tråd: Fibromyalgi
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-13, 16:56   #1
0da
Nytt Medlem
 
0da sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3
0da er på en erverdig vei
Question

Fibromyalgi

Hei!

Jeg har hatt diagnosen fibromyalgi i snart 6 år. Legene har sagt at smertene og utmattelsen jeg har er kronisk, og at jeg bare må lære meg å leve med det. Dette har jeg selv trodd fram til nylig.

Etter at jeg begynte å lese meg opp på lekk tarm-syndromet, og sammenhengen men kosthold og smerter har jeg blitt mer og mer sikker på at omlegging av kosthold vil være positivt. Jeg har i de siste ukene gradvis kuttet ut mel, sukker og melkeprodukter. Jeg har ikke vært konsekvent, men jeg har følt meg bedre de periodene jeg har vært "flink". I tillegg har jeg begynt på melkesyrebakterier og aminosyrer etter veiledning fra en helsekostbutikk, for å hjelpe til med å bygge opp slimhinnene i tarmveggen.

Etter å ha lest om fordelene med lavkarbo med tanke på smerter og utmattelse har jeg nå bestemt meg for å gå fullt inn for dette. I tillegg kommer jeg til å være bevisst på å velge matvarer som gir riktige vitaminer og mineraler.

Er det noen her med fibromyalgi o.l. som har merket bedring ved å gå over til lavkarbo?

Hilsen Oda

0da er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost Svar med sitat