Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-06, 19:28   #1
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Angry

Huden min flasser av og jeg har det ikke godt!

Jeg har i lengre tid nå hatt SÅ ekstremt tørre hender! Det er et rødt område nedenfor hver tommel, midt på oversiden der, som er rødt. Altså på begge hendene, på samme sted. Det er lyserødt og flassete og litt hardt og sprukket. Leddet på tomlene er også sprukket.
Jeg trodde først lufta her inne var ekstremt tørr, men mannen min pleier å reagere da, og han har helt fine hender. Datteren min har også helt fin hud.

Det KAN jo være det at jeg i lengre tid har levd på søppelmat, det tar vel tid for kroppen å omstille seg. Jeg har kjøpt Cocosa E.V. idag (har ikke råd til Udos Choice nå), og håper det vil hjelpe litt på. Tenkte å ta et par ss daglig.

Ellers sliter jeg veldig med kostholdet for tiden, som jeg skrev litt om i en annen tråd. Jeg er svimmel, trøtt hele tiden, har vondt i musklene (skikkelig muskelsmerter, uten å ha trent!), rett og slett skikkelig dårlig. Irritabel og sur er jeg også.
Jeg har drukket MYE vann idag og i går, minst 4 liter, uten at det har hjulpet. Eller jo, hodepinen er ikke så sterk, men ellers er det det samme.

Kan det hende jeg er av dem som ikke skal ligge så lavt på karbene, egentlig? Har jo lest artikler om dette i Mat & Helse, der folk har fått disse symptomene og har måttet øke litt på karbene, da i form av mer grønnsaker, litt bær og evt. litt fullkorns-knekkebrød? Jeg går jo senere ned i vekt, men jeg vil selvsagt heller la være å rase ned i vekt så lenge jeg føler meg bra! Husker hvor bra jeg følte meg i forfjor sommer da jeg levde på rundt 40-50 gram karber daglig. Da gikk jeg rundt med det velværet Albertine har nå, jeg kjente meg igjen (fra da) da jeg leste det positive innlegget hennes.

Jeg prøver å øke litt, jeg. I kveld skal vi ha wok med svinekjøtt. Jeg har seterrømme til for å øke fettinntaket, siden sausen og kjøttet, og selvfølgelig grønnsakene er svært magre. Men det får opp karbene litt, og kanskje jeg merker bedring?

Jeg tror altså jeg skal ta dette litt gradvis. Til nå har jeg vel ligget på 5 gram karber eller noe sånt, det er nok altfor lite for min kropp. Jeg vil iallefall opp til 15-20, så får jeg se.