Nybegynner, trenger litt hjelp og forklaring
Jeg er ny i lavkarboverdenen og har en del spørsmål rundt dette. Jeg er en jente på snart 23år, er 166 høy og veier 55kg. Har holdt på med trening en stund, med hovedfokus på å bli strammere og mer definert. Altså- mitt mål er ikke å slanke meg, men å bli mer fit. Har litt for mye i fettprosent spesielt rundt mage, og dette sliiiter jeg med å få bort. Har hørt en del om- og lest litt om lavkarbo, og det er noe jeg lenge har hatt lyst til å prøve. Per dags dato prøver jeg å ligge i kaloriunderskudd, og det gjør at jeg går endel sulten.. Samt at jeg prøver å ligge mest mulig unna karbohydrater.
Mine spørsmål rundt lavkarbo er; vil det "fungere" på meg, som er slank, men vil ned i fettprosent? Eller vil jeg legge på meg mer fett? Er redd for å gå mer opp i fettprosent. Og - hvordan virker alt fettet man får i seg inn på hjerte/blodårer/lever/nyrer osv. ? Ser for meg at dette må være "betong" for kroppen?
Sikkert dumme spm, men jeg vet ikke så mye om dette.. Hjelp og forklaringer mottas med stor takknemlighet!:-)
|