Sv: Nybegynner, trenger litt hjelp og forklaring:-)
Opprinnelig lagt inn av Mimie, her.
Takk for svar! Ja, vet at alle de matvarene du ramser opp er mettende, men som sagt, så vil jeg ikke legge på meg i fett. Hvis du leser det jeg skrev i innlegget -står det at jeg [b]ikke er ute etter å slanke meg[b], men jeg vil ha en strammere kropp. Selvom man er slank kan man ha for mye i fettprosent. Ja, skjønner også hva du mener med at jeg skal være fornøyd med den jeg er, men når magefettet henger på utsiden når jeg har på stramme bukser, og tre valker legger seg nedover fra under brystene og ned til bukselinningen når jeg sitter, klarer jeg desverre ikke være fornøyd. Og da gjør jeg noe med det. Har trent lenge uten å se resultater på disse områdene, både styrke og utholdenhet.
Men... hvis du er ute etter å ha mindre fettprosent, så ER det å gå ned i vekt. (Økning/kompensering i vekt med muskler kommer av trening, ikke mat) Den eneste måten å gå ned i fettprosent (så vidt jeg vet. Her er det jo ulikt syn på det) er å gå i energiunderskudd - derfor foreslår jeg mettende mat som folk på lavkarbo ofte spiser.
Opprinnelig lagt inn av Mimie, her.
Som sagt - jeg er ikke ute etter å slanke meg. For min del kan jeg gjerne gå opp i vekt, men da skal det være i muskler - ikke fett. Beklager hvis jeg virker krass, men jeg er så lei av alle som skal fortelle meg hvor tynn, nesten undervektig jeg er. For det er ikke vekten jeg har problemer med. Det er det overflødige fettet. Som gjør at jeg ikke kan kle meg i det jeg vil, eller som gjør at jeg føler meg ukomfortabel på stranda. For min del kan jeg like godt veie 65kg, men med en kropp som er fit og med muskler, og ikke med overflødig fett.
Det var derfor jeg skrev at jeg håper du tar det i beste mening. Det siste jeg vil er å være blant de som dikterer hvor tynn man får lov til å være. Uten personlig erfaring, har jeg inntrykk av at enkelte har skamløst lav terskel for å lire av seg ting som "Nei nå er du FOR tynn!"
|