Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-13, 21:49   #6
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for havregrøt?

Opprinnelig lagt inn av Student1, her.

Takk for svar Jeg pleier å lage den på vann, og blande med cottage cheese. Bør bruke de store grynene, men pleier å bruke de små, ettersom jeg ikke er noe glad i de store:O Tenker at jeg uansett må koke de store grynene tilsvarende lengre for å få dem så myke som jeg vil ha dem, og da blir det vel uansett liten forskjell på GI? Mente du forresten Fedon, Carisma? I så fall er jeg enig i at han har en filosofi jeg liker og tror jeg vil trives med. Han er ikke så streng på karbohydrater eller så "fettfrelst" som Dahlqvist & co.

Om du koker de store lenge nok (5 min?) merker du ikke noe til dem i grøten. Jeg elsker havregrøt! Min er definitivt ikke spesielt lavkarbo, men... Ca. 35 g store gryn og litt sesam-, lin- og solsikkefrø + noen hakkede nøtter + kanskje noen bær + kanskje en halv banan i småbiter, søter med noen dråper stevia vanilje, koker den på en eller annen melk jeg da, på vann klarer jeg den bare ikke. Noen ganger hiver jeg litt kli oppi også, spørs hva jeg har i huset. Nam! Jeg er ikke veldig lavkarbo og tviler på at denne grøten er så usunn akkurat, ikke for meg som slett ikke er insulinsresistent eller overvektig i alle fall.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat