Sv: Resultat etter tiden på lavkarbo.no
Opprinnelig lagt inn av Kristian
Pleide å ligge på 128 Kg før. fikk noen innpulser fra Kenn Hallstensen og DVP og begynte så smått å legge om kostholdet til mer fett og mindre sukker. I April for nesten fire år siden startet jeg med Atkins og da veide jeg 125 Kg. etter fire måneder var jeg nede i 110. Klarte ikke å ta av noe gjennom vinterhalvåret men når april kom så begynte vekta å gå ned igjen. Den sommeren klarte jeg å komme ned i 101 Kg. vinteren etter var like vanskelig men på våren igjen så klarte jeg å ta av litt til og var nede i 96Kg. Da fikk jeg vite av flere at jeg var for tynn. Søsteren min satte seg ned med meg for å fortelle meg dette. Da mistet jeg motivasjonen min og vekta stabiliserte seg på rundt 102 Kg. Hele siste halvannetåret har jeg holdt den vekten, men før jul fikk jeg en infeksjon i kroppen som jorde at jeg ikke ble så nøye med kostholde samtidig som at jeg ikke fikk trent. Med jul og bursdagfeiringer hos svigermor tok det helt av. så etter jul var jeg oppe i 112Kg. Nå er jeg i full gang igjen og vekta er nå 110Kg. Men hva vekta var når jeg begynte på lavkarbo, nei det husker jeg ikke, men Karbojunkie er jo ganske nytt da så jeg var sikkert rundt 102Kg
Interressant dette at du har lettere for å ta av på vårparten! Jeg tenker da i forhold til steinaldermennesket.. På høsten hadde de tilgang på mye frukt - som jo nok gjorde at de gikk opp i vekt, til vinteren - hvor det var tilgang på null friske grønnsaker (mulig de gravde noe frossent opp av jorda, hva vet jeg ). Og da våren kom, var de slanke og fine igjen. (?) Spennende om dette har satt noe slags genetisk "print" på mennesker...
*fundere*