Sv: Fascinert veggis venter på
Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman
Jag har faktiskt ett par "veggisar" som tillämpar mina principer med framgång. Men de tillhör den där gruppen som äter ost, smör och ägg, och i ett fall fisk. Gör man det och dessutom kanske kompletterar med kokosfett är det inget som helst problem. (Äter man rejält med ägg kan man rädda vilken kost som helst.) Men är man en veggis som bara äter vegetabilier får man äta en "samlarkost", i stället för en "jägarkost". Det är ett annat koncept och då får man sikta in sig på någon av stenåldersböckerna. En sådan kost är bra, men enligt min uppfattning inte optimal för en nordbo.
Sten Sture
Takk for svar! Alle sammen forøvrig. Jeg spiser ost, men det har dessverre blitt sånn at jeg nylig oppdaget hva osteløpe (som brukes som fortykningsmiddel i de fleste harde oster) er. Ettersom osteløpe viser seg å være enzymer fra kalvens fjerde mage, ble det slik at jeg ikke lenger spiser normal ost, men bare Norbo, Sans og smørbare oster som ikke inneholder løpe (Norbo og Sans inneholder mikrobiell løpe, som er utviklet av muggsopp og ikke av slakt). Men jeg spiser egg og jeg drikker melk og spiser meierismør og ovennevnte oster. Avokado er jeg glad i og fet fisk burde jeg kunne få i meg.
Skulle ønske "noen" kunne lage den komplette diett for fiskespisende veggiser. Jeg skal på eksamensfest i juni og skulle så veldig gjerne kunnet se ut som folk innen den tid.