Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-13, 20:25   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Anbefaler dere Eurodiett til meg?

Opprinnelig lagt inn av Leyyda

Man går jo ned mest i starten. Om det er 7 kg eller 10 kg så er det nå greit. Men så etter den første måneden å gå i en måned eller flere på kunstig mat og gå ned 4 kg pr måned, det orker jeg ikke. Så jeg tenker å gå strengt på det en måned og forhåpentligvis gå ned mest mulig. Også etter det spise lavglykemisk og erstatte to eller flere måltider med Eurodiett for å gå ned noen få kg til.

Jeg tester ut Eurodiett akkurat nå, og jeg kan med en gang si at om du regner med å gå ned 7-10 kg i løpe av en måned så har du muligens et noe optimistisk og urealistisk syn på hvor mye du kan gå ned. Erfaring tilsier at det er sjelden man går ned så mye. Dess mer du veier dess mer går du ned de første 3-4 ukene sies det. Så flater det ut for de fleste og du kan regne med 0.5 - 1 kg pr uke med platåer innimellom. Vekttap er ikke regelmessig, snarere tvert i mot. Kroppen trenger hele tiden å omstille seg og vektkurver ser ofte ut som fjellkjeder

Jeg syns Eurodiett er greitt for en kickstart om det ikke hjelper med vanlig mat, men man må være veldig fokusert og "kosedager" funker definitivt ikke. Maten er ikke så ille om man varierer og er flink med krydder/urter og grønnsaker. Det er hva man gjør det til. Noen av rettene smaker pyton, men det er 50 å velge mellom så det gjør ikke noe å kutt ut noen

Det koster kr 146 for en pakke med 5 retter. (Noen få koster mer). Det gir 29,20 pr måltid og det er ikke dyrt. I tillegg kommer grønnsaker/urter.
Så kommer det an på hva du må betale hos veileder og lege. På Forusakutten/Lindberg klinikken er dette prisene:

Første konsultasjon hos sykepleier / veileder 1 time Kr 1190
Første konsultasjon hos lege 1 time kr. 1750 (inkl. blodprøver)
Oppfølging hos sykepleier 30 min kr. 610
Oppfølging hos lege 30 min kr. 920

Fase 1 kan gå over 30 dager med 4-5 Eurodiettmåltider + grønnsaker til dagen. Du kan trene lett, men IKKE vekttrening da kuren er en ganske hard påkjenning for kroppen og den tåler ett og slett ikke hard trening. Du går IKKE mer ned ved å trene mer enn anbefalt dessverre. Og tro meg; yoga og pilates er mer enn hardt NOK.

Fase 2 kan gå over 60 dager med 3-4 Eurodiettmåltider + grønnsaker og et proteinmåltid (rent kjøtt, fisk etc.) pr dag. Nå kan du også øke treningen, men lytt til kroppen.

Resten kan du lese mer om på www.eurodiet.no

Av kosttilskudd i fase 1 og 2 (iallefall) anbefales:
Omega 3 (Triomar eller Pikasol) 3000 mg pr dag + e-vit 350 mg
Omega 6 (nattlysolje) 1000 mg pr dag
Vitamin C 1000 mg pr dag (brusetablett er best)
Magnesium 200 mg
Kalium (kaleroid) 750 mg (fase1, 2 og siden 2 uker i fase 3)

Det som er aller viktigst er at du leser masse før du bestemmer deg, at du er motivert og at du setter deg realistiske mål. Jeg gikk ned 5 kilo ganske raskt, men så gikk jeg opp og sto stille før det beveget seg sakte igjen. Det er helt normalt og noe du må forvente. Som med alle andre slankemetoder så er tålmodighet en dyd. Er du utaålmodig og ønsker et kvikk fix går det som regel IKKE bra.

Jeg har levd lavkarbo i flere år enn de fleste, og jeg har et enormt kontaktnett i lavkarbo miljøer over hele verden. Etter nesten 20 år i ette miljøet kan jeg si at å påstå at de som går fort ned holder vekten lenger enn de som går ned sent er (med respekt å melde) pisspreik. Det stemmer ikke med den virkeligheten jeg har sett. Å lese Dagbladet og VG og tro at de forteller den hele fulle og eneste sannheten er ganske farlig. Spesielt siden de forteller nye sannheter hver helg og motsier seg selv annenvher helg. Slike reportasjer har jeg sluttet å lese for lenge siden. Tenk over at de blir sakset fra utenlandske aviser og tidskrift og oversatt fra andre språk som journalisten tydelig viser hun/han ikke behersker.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat