Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-06, 10:43   #56
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

Selvsagt gjør de ikke alt for å kurere kreft når de forkaster alt annet enn skolemedisinsk behandling (inkludert andre typer kosthold enn det Ernæringsrådet står for).

Dersom det er slik din lege er, Iset, så anbefaler jeg deg å bytte lege. Jeg har faktisk aldri møtt en lege som har fortalt meg at jeg skal spise slik ernæringsrådet sier. I tilegg driver legen min med akkupunktur. Min forrige lege anbefalte meg å gå til homeopat, og jeg har blitt anbefalt av legenmin å spise lavkarbomat. men jeg fikk også beskjed om ikke å ta helt av da.

Mange går feks på eurodiett, og det er så vidt jeg har forstått det via lege man får eurodiett...

De fleste leger kommer kanskje ikke til å be pasientene sine om å spise lavkarbo når de får kreft, til det er det forsket for lite på emnet, men i helsevesnet ser man faktisk på det å finne en diett som en måte å selv takle en kreftdiagnose på. Mange kreftpasienter blir religiøse, andre finner en eller annen diett de ønsker å prøve. De fleste leger vil være positive til dette, gjerne i tilegg til at pasienten får tradisjonell kreftbehandling.

grunnen til at en lege ikke kan direkte anbefale lavkarbo, er at det er for lite forskning som sier at dette virker til at det er noen dokumentert virkning.