Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder
Har hatt overgansalder plager siden 2006. Etter å ha testet ut SAMTLIGE av naturprodukter som finnes på helsekosten gjennom 3-4 år, ga jeg til slutt opp i 2010. Noe av det jeg prøve hjalp en liten stund, noen en lengre stund og noe ikke i det hele tatt. Da kapitulerte jeg og fikk Livial som er et slags østrogenpreparat. Har tatt det nå i nesten 3 år. Fikk et nytt liv, nattesøvnen og kosentrasjonen tilbake. har prøvd å sakte kutte ned men da går det ikke lenge før hetetoktene er tilbake, både dag og natt.
Min gyn. en ganske moderne lege, sier at 50-70% av oss får dissse fxxx plagene, med hetetokter og det som verre er, i 2-4 år. Men så er det 20% av oss som er riktig uheldige og vi må slite med disse plagene livet ut. Den eneste trøsten er at det skal bli litt mindre av det etterhvert. Nå kjenner jeg ikke om det blir mindre, for ikke søren om jeg skal ligge våken om nettene fordi jeg av prinsipp ikke vil ta østrogen. Jeg vil heller ha kvalitet på det livet jeg har igjen og dø av blodpropp enn å plages med hetetokter dag og natt livet ut. Om man ikke har opplevd det er det ingen som kan forestille seg hvordan det er å ALDRI sove mer enn et par timer om nettene og våkne opp varm og svettende eller kald og våt i en dam av sin egen svette ! ....for ikke snakke om hetetoktene på dagtid !