Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-06, 11:05   #59
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Dersom det er slik din lege er, Iset, så anbefaler jeg deg å bytte lege. Jeg har faktisk aldri møtt en lege som har fortalt meg at jeg skal spise slik ernæringsrådet sier. I tilegg driver legen min med akkupunktur. Min forrige lege anbefalte meg å gå til homeopat, og jeg har blitt anbefalt av legenmin å spise lavkarbomat. men jeg fikk også beskjed om ikke å ta helt av da.

Mange går feks på eurodiett, og det er så vidt jeg har forstått det via lege man får eurodiett...

De fleste leger kommer kanskje ikke til å be pasientene sine om å spise lavkarbo når de får kreft, til det er det forsket for lite på emnet, men i helsevesnet ser man faktisk på det å finne en diett som en måte å selv takle en kreftdiagnose på. Mange kreftpasienter blir religiøse, andre finner en eller annen diett de ønsker å prøve. De fleste leger vil være positive til dette, gjerne i tilegg til at pasienten får tradisjonell kreftbehandling.

grunnen til at en lege ikke kan direkte anbefale lavkarbo, er at det er for lite forskning som sier at dette virker til at det er noen dokumentert virkning.

Nei min lege er ikke slik, min lege er fantastisk.
Men jeg vet jo hvordan mange leger er. Jeg vet det er blitt mye bedre de siste årene, man har jo tilogmed fått inn akupunktur på sykehuset! Men det er ikke til å komme fra at ikke alle leger og helsepersonale tenker på det beste for pasientene (du gjør helt sikkert det altså, jeg snakker jo på generell basis), når man vet at en overvekt av leger faktisk anbefaler tunge medisiner med fullt av bivirkninger mot at de får penger og feriereiser og andre goder av legemiddelfirmaene. Dette har jeg lest lange artikler om, og det er blitt bedre - flere leger nekter å bli med på dette, noen leger har nektet fra begynnelsen av (bla. Knut Flytlie), men mange bestikkes fremdeles. Jeg mener bare man ikke skal legge livet sitt TOTALT i hendene på noe helsevesen, men tenke selv og finne ut selv hva man ønsker å gjøre. Det er for mange som stoler blindt på det legen sier, og det kan være det siste de gjør.