Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-06, 11:38   #61
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nei min lege er ikke slik, min lege er fantastisk.
Men jeg vet jo hvordan mange leger er. Jeg vet det er blitt mye bedre de siste årene, man har jo tilogmed fått inn akupunktur på sykehuset! Men det er ikke til å komme fra at ikke alle leger og helsepersonale tenker på det beste for pasientene (du gjør helt sikkert det altså, jeg snakker jo på generell basis), når man vet at en overvekt av leger faktisk anbefaler tunge medisiner med fullt av bivirkninger mot at de får penger og feriereiser og andre goder av legemiddelfirmaene. Dette har jeg lest lange artikler om, og det er blitt bedre - flere leger nekter å bli med på dette, noen leger har nektet fra begynnelsen av (bla. Knut Flytlie), men mange bestikkes fremdeles. Jeg mener bare man ikke skal legge livet sitt TOTALT i hendene på noe helsevesen, men tenke selv og finne ut selv hva man ønsker å gjøre. Det er for mange som stoler blindt på det legen sier, og det kan være det siste de gjør.

Det er sant at alternative metoder kommer mer og mer inn på et sykehus, men samtidig kan man ikke behandle med metoder det ikke er nok forskning på.
Jeg tror på alternative behandlingsmetoder, og vi bruker også en del av det på avdelingen jeg jobber, men er det ikke forsket på det eller dokumentert en viss virkning så er det litt vanskelig å få bruke det... Dette er et vanskelig tema, for de fleste er livredde for å få kreft. Det er en sykdom som de fleste forbinder med å dø.(selv om dette i de aller fleste tilfeller ikke er sant -heldigvis)
Jeg tror at lavkarbo har noe for seg, men jeg tror ikke det ene og alene kan kurere kreft. Vi må ha inn skolemedisinen i dette også.
Og den siste kommentaren din der synes jeg var litt unødvendig...