Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 09:00   #113
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nemlig!
Så snart barnet får mer enn halvparten av næringen fra annen mat, er det fritt frem, så vidt jeg har skjønt, men frem til det anbefales det å ikke være i ketose.
I "riktig gamle dager" ammet man jo uansett, men da var jo heller ikke mors fettreserver fullt av miljøgifter sånn som i dag!

Men her må du kommer med en god forklaring. Hva om man faktisk spiser NOK, slik at man bruker fettet fra maten som energi og ikke først og fremst ens eget kroppsfett? Jeg klarer ikke å legge på meg i ketose, men jeg klarer å spise såpass med energi at jeg ikke går ned. Kroppen sier pent i fra om jeg øker aktivitetsnivået, da blir jeg mere sulten. I ketose kan jeg stole på sultfølelsen, det kan jeg ikke om jeg spiser høykarbo i hvertfall( nå er det selvsagt noe i mellom ketose og høykarbo også da).

Og husk, mange går ned i vekt under amming, gjerne 15-30kg( jeg er ikke av de gitt) ketose eller ikke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat