Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 10:05   #119
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Dere som antar at vårt lagrede kroppsfett er fullt av miljøgifter; hva får dere til å tro at animalsk fett i maten vi spiser inneholder mindre miljøgifter?


-

jeg antar egentlig ikke, men forholder meg til hva jeg har lest om ketose/veltnedgang når du er gravid/ammer, og at man derfor skal være forsiktig på grunn av lagrede miljøgifter kan komme i morsmelken. Når det gjelder de minste barna så antar jeg ikke så mye, da forholder jeg meg til de rådene ekspertene gir meg og gambler ikke.
Men du har et poeng, morsmelken tar til seg miljøgifter som kommer fra matvarer også, og i en periode da jeg var aktiv i ammehjelpen (for 15 år siden sånn ca), var det en periode mye miljøgifter i fisk. Det ble da diskutert om man skulle anbefale å ikke spise denne fiske på grunn av dette når man ammet. jeg husker ikke helt eksakt, men mener at det faktisk ble anbefalt å ikke amme i en periode om du bodde på Grønland, på grunn av mye miljøgifter i fisk. Man har også undersøkt hvor mye miljøgifter det er i morsmelk til mødre som bor i sterkt forurensede områder. Og i diskusjonen om røyking er farlig for det diende barnet, så har man også vurdert å anbefale å ikke amme om mor røykte mer enn et visst antall sigaretter om dagen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat