Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-06, 13:22   #14
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Oppførsel på forumet

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Jeg har så smått begynt å være mer aktiv på forumet igjen etter nesten et halvt års pause. Er svært usikker på om jeg viderefører det.

Kan IKKE huske at det var så mye "dritsnakk" og personangrep, herping av tråder og saklige innlegg tidligere, og dette vil jeg ikke være med på. Men jeg trenger å få luftet noen av mine synspunkter - som jeg vil ha tilbakemeldinger på - før jeg avslutter. Og de som har behov for å skjelle meg ut eller kalle meg 'navn' har i denne tråden min tillatelse til det.

Hvis noen starter en tråd - som primært har faglig informasjon eller spørsmål, og noen ødelegger den med personangrep, så syns jeg det får stå for vedkommendes regning. De som evt. svarer på disse angrepene, og dermed viderefører avsporingen fra opprinnelig tema - er like ansvarlige for ødeleggingen av nyttig og informativ kommunikasjon etter min mening.

Jeg mener at forumet nå er blitt så stort at det er på tide med innstramming og skjerping av regler for oppførsel. Det er synd hvis man må ty til utestengelse av medlemmer som ikke kan oppføre seg - men er det nødvendig så er det vel det da.

Tidligere opplevde jeg forumet og mine forumvenner som en "stor lykkelig familie" hvor samholdet var sterkt. Sånn er det ikke i så stor grad lenger. For MEG altså.

Jeg TROR jeg skrev noe om egen forandring i journalen min i går, men husker ikke helt. (har nesten ikke sovet i natt og er sssssusete i hodet nå)

Uansett: Jeg har blitt mer oppmerksom og klar over hva jeg VIL og hva jeg ØNSKER det siste året. Det gjør også at jeg klarer å reagere mer konstruktivt (håper jeg) når jeg opplever noe som ikke er sånn jeg vil eller ønsker. I forumsammenheng vil det si at jeg kommer til å bli flinkere til å gi tilbakemeldinger til hva jeg mener om innlegg. Som er rettet til meg. Men disse tilbakemeldingene vil jeg ikke ta i forumet, men på PM hvor jeg mener de hører hjemme.

Jeg er ENDA mer sikker på at jeg skal fortsette å følge min leveregel "Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg" etter de siste små ukene på forumet.

Jeg håper det er flere enn meg som ønsker en ordentlig og saklig forumtone her. Alternativt får jeg finne et annet sted å leke, for å snakke med seg selv på forumet er jo ikke så givende.

fra Fedonisten

Signerer dette, Fedonisten! Kjempeflott at du tok det opp!
Selv om vi er forskjellige alle vi som er her inne, går det ann å respektere hverandres meninger. Din leveregel ;"en skal være mot andre som du vil at andre skal være mot deg" , var noe av det som tidlig ble prentet inn i oss i min barndomsheim. Skulle ønske at denne leveregelen for alvor ble tatt ibruk igjen,---- i det minste i et åpent forum !

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat