Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Leser litt på nettet, men lurer likevel. Er det noen begrensning på hvor mye væske man kan ta med seg i håndbagasjen, så lenge hver beholder ikke inneholder mer enn 100 ml, og posen tar en liter? Man kan altså klemme så mye man kan oppi zip lock-posen?
Hentet fra Avinor sine sider:
Sitat:
Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med flytende væsker i håndbagasjen.
Det er likevel åpnet for å ta med små mengder væske så lenge:
- væskene er i beholdere på inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder)
- beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.
1) Hva regnes som væske?
Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelè, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser, lighter og gjenstander med lignende konsistenser. Lista er ikke komplett. Er du usikker, ta kontakt med flyselskapet ditt.
Det kan bety at dersom du pakker i en større pose enn 1 l, kan du få problemer i sikkerhetskontrollen dersom han/hun maktsyke er på jobb den dagen. Noen bryr seg bare om str på flaskene, mens andre henger seg opp i absolutt alt. Bruk ihvertfall en pose som tilsynelatende ikke er noe særlig større enn 1l (1,5-2l) så skal du være rimelig trygg at du får med deg alt 
God tur, litt missunnelig kjenner jeg for jeg har hørt at det er mye bra second hand i Bareclona 
|