Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-13, 12:54   #18949
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Linsevæske kan gå utenom siden det regnes som medisin. Du får dessuten kjøpt små doser med saltvann, 10-15 ml som funker utmerket som linsevæske noen dager. Jeg har alltid nesespray og linsevæske/saltvann utenfor posen.

Det er feil!! Saltvann kan ikke erstatte linsevæske. I linsevæske er det tilsatt desinfiserende middel, og om man oppbevarer linser i saltvann så blir de altså ikke desinfisert. Og linser skal desinfiseres etter bruk, særlig i utlandet der man kanskje er utsatt for andre bakterier enn man er i Norge! Vi har som regel flasker på 60 eller 90 ml som vi selger som reisestørrelse. Mener også ha lest en plass at linsevæske kan taes med i tillegg til den blanke posen med inntil 1 liter i, men aner ikke hvor...

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo