Sv: Hvilke varer bør jeg kutte først?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Holder med deg i å nekte å veie grønnsaker.
Melkevarer havner i en særstilling for en del av oss - både på grunn av intoleranser, men også på grunn av at laktosen fungerer "høy GI" i kroppen. DVS at den gir en sterkere insulinvirkning enn antallet karbohydrater skulle tilsi. Dersom man tilhører dem som reagerer på denne måten så er det å finne melkevarer med lite laktose som er tingen. Ost vil da være greit, men ikke melk osv.
http://www.melk.no/helse-og-livsstil...ieriprodukter/
At du går ned ved bruk av mer vann kan være
- vann er viktig i mange av kroppens prosesser. For lite vann - ting fungerer ikke som det skal, og også forbrenningen kan reduseres.
- vann fortrenger en del (unødvendig) mat/drikke. Det er relativt vanlig for mange at tørste maskeres som sult.... Jeg har en mann med veldig liten drikkerefleks. Han kompenserer med saftig frukt. Heldigvis så er han en av dem som tåler å spise mye frukt.... Hadde han ikke vært det så hadde han hatt 10-20 kg mer på kroppen.
Tror du det er fett, eller vannvekt jeg har mistet da? Takk for link, skal se på den?
Vet du hvordan jeg finner ut om jeg er intollerant? Hadde jeg merket det selv da? Unnskyld at jeg spør så mye, jeg klarer sikkert å finne det ut selv hvis du ikke vil svare med underskudd så vil jeg vel gå ned selv om jeg reagerer på laktosein med økt insulinutskillelse? Ligger alltid under 2000 kcal, og som regel rundt 14-1500 kcal.
|