Sv: Lavkarbo og kreft
Ja, det var dumt av mig att skriva så. Jag ber flap och alla andra som blivit upprörda om ursäkt.
Om jag ska ge en förklaring så var mitt olämpliga uttalande inte riktat speciellt till flap utan till häcklare av alla slag, som tillämpar liknande tekniker. I går kväll slogs jag nämligen på tre fronter, i tre olika länder, mot personer som ifrågasatte min rätt att rapportera andra människors erfarenheter. Samtliga skapade en vrångbild av vad jag faktiskt sagt och bemötte sedan den vrångbilden. Det är en vanlig härskarteknik.
Jag måste lära mig att överse med sådant. Men efter 20 timmar vid datorn var det tyvärr slut på tålamod. Därför rann adrenalinet över.
För att återgå till kreft. Skriver ett antal människor till mig och rapporterar om hälsoförbättringar så menar jag att det är det min plikt att föra de erfarenheterna vidare, åtminstone om någon frågar efter dem. Och här var det någon som frågade om kreft och lowcarbkost.
Jag vet ingenting närmare om kreft själv men många anser sig hjäpta av alternativa metoder. Det får stå för dem. Det är deras erfarenheter.
Jag fick de första rapporterna om detta för tre, fyra år sen och de personerna lever fortfarande. Vi får se hur det har gått för dem om tio år. Är det så att de blir permanent botade så kommer vetenskapen inte att röra sig en centimeter. Läkarna kommer nämligen att säga att det inte kan bero på kostförändringen! Tanken att kreft kan bero på dålig näringstillförsel är nämligen inte accepterad.
OE är populärt på den här listan. Läs Kwasniewski! Han skriver om undernärda celler som löper amok och han säger sig ha botat mängder med kreftpatienter med vår typ av kost. Lägg en normal mänsklig cell i äggula, säger han, och den mår väldigt bra. Lägg en kreftcell i äggula och den dör. Varför det? Jo för att det inte finns något socker i äggulan!
OBS: det är Kwasniewski som säger detta, inte jag! Men jag för gärna hans uttalande vidare.
Stefansson, den store antropologen, noterade att kreft inte förekom hos inuiterna. Han såg kreft som en civilisationssjukdom och skrev en hel bok om det. Jag har inte läst boken själv, men kanske någon på listan gjort det? I så fall kan ni väl ge en rapport av innehållet.
Sten Sture
|