Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-13, 23:53   #82
nøtteliten:-)
Medlem

nøtteliten:-) sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Himalayasalt, et vidundersalt?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Cellegift til ms pasienter er overhodet ikke et siste desperat forsøk. Jeg har selv en sønn på 17 år som fikk diagnosen ms i romjula. Det første jeg gjorde rett etter nyttår var å kontakte denne legen i Uppsala som foretar stamcelletransplantasjoner. Jeg snakket med ham! Han fortalte meg at i Norge er de fortsatt såpass restriktive at de vil ikke utføre den operasjonen selv om det er blitt utført allerede på to stk i Bergen. I sverige må jeg betale 500 000 for å få det gjort på sønnen min. Det vil jo lønne staten å få det gjort for han får jo medisin for ca 12 000 kr pr måned nå. Så det er svada det du sier. Stamcelletransplantasjon kommer til å bli gjort i fremtiden og ikke det siste desperate som du sier.

En annen sak er at det er dvit under graviditet og første levemåneder som er viktigst. Det er jo bekreftet at barn født i april har mye større sjanse for å få ms enn andre unger nettopp fordi moren får mindre dvit i vinterhalvåret.

Huff så ung med MS diagnose.

Heldigvis finnes det mange måter å hjelpe på,stamceller ser lovende ut.

En annen ting jeg ville vurdert å se litt på er ernæring i forhold til MS.
Stadig flere blir frisk av MS ved å gi kroppen det den trenger for å helbrede seg selv.

http://www.youtube.com/watch?v=ypqaogsfw6k

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat