Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-13, 01:22   #3
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye grønnsaker spiser du?

Alt ettersom hvilke grønnsaker du spiser, kan du få plass til MASSE innefor 20-30g karber om dagen, eller hva du nå ligger på. Paprika (særlig rød) har en god del i seg, men ta f eks brokkoli, blomkål, squash.... som har svært lite karbo. Der kan du spise masse! Ingrid (lavkarbotips) lagde nylig en veldig praktisk oversikt: http://lavkarbotips.blogg.no/1361353...ohydrater.html
De står ikke nevnt der, men bjørnebær har ganske mye karbo i seg, så da er du kanskje mer tjent med f eks bringebær (eller blåbær om du vil ha noe som ligner mer).

Da jeg spiste ketogent varierte det veldig om jeg bare hadde grønnsaker til middag eller til alle måltider, men mest fordi jeg ofte lagde middag til frokost også. Tror ikke det har noe å si om du bare spiser dem til middag altså.

Dette ble egentlig bare en lang formløs rant. Beklager. Det er sent

For å svare på tittelen din, så spiser jeg helt latterlig mye grønnsaker: løk, paprika, brokkoli, blomkål, rosenkål, tomat, hvitløk...

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat