Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-13, 21:36   #5
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har du vært på Kreta?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vi var i Platanias i fjor sommer og bussen fra flyplassen tok 2 timer - vi var på det siste hotellet på ruta, det ligger noen hundre meter unna det som anbefales over her. Morsom liten by da! Men legg merke til at dette hotellet ligger på oversiden av veien og det dermed er et lite stykke ned til stranden. Vi lå på motsatt side av moloen og der var ikke stranden noe fin, men jeg har hørt at den skal være veldig fin på den siden av moloen / havna dette hotellet ligger.

Hotellet vi hadde oppfyller slett ikke kravene dine, derfor anbefaler jeg det ikke.

Hvilket av hotellene sikter du til?
Minoan Palace ligger på begge sider av veien og har gangbro over så det er ikke noe problem. Majestic ligger på oversiden av veien og har et veldig fint bassengområde som er barnevennlig. St. Helena ligger på stranda og har også et bra bassengområde. Alexandra beach ligger også på stranda.

Du har helt rett i at stranda rundt moloen ikke er så fin det er helt i grensa til Agia Marina så da svarer det seg heller og velge et hotell som ligger i selve AM for å få skikkelig strand dersom man vil ha det.

Når det gjelder busstransfer er det faktisk vanskelig og si hvor lang tid det tar for det er aldri faste ruter på de der bussene. Jeg har stort sett aldri hatt mer enn 50 min på bussen, bortsett fra en gang da turen starta inne i byen og stoppa på de merkeligste plasser midt i rushen. Da tok det ca halvannen time, men jeg vil tro 2 timer er det lengste. Det tar vel egentlig lengst tid å komme seg fra den flyplassen for det er alltid noen som somler og går på feil buss og sånt Men jeg vet jo ikke hva som er lenge for TS og om dere kanskje kan leie bil eller evt ta taxi til hotellet.

Rethymnon er en fin liten by men har endret seg mye de siste årene og er ikke så sjarmerende lengre, dessuten er busstransfer fra flyplassen dertil atskillig lengre. Jeg kjører fra Chania til Rethymnon på ca 50min og jeg kjører som en greker, dvs som et svin , der nede. Fra Chania til Platanias bruker jeg ca 20 min. Flyplassen ligger et stykke utenfor byen så det sier seg selv at det blir noe lengre tur til Rethymnon.

Jeg er ganske godt kjent på Kreta etterhver og har fastboende venner der nede, men kjenner selvfølgelig ikke til alle hotellene og spesielt ikke all-inclusive, så jeg anbefaler absolutt TS og sjekke reiseselskapene sine sider også

Sist redigert av Lillemy71 : 05-03-13 kl 21:45.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat