Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-13, 21:48   #6
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har du vært på Kreta?

Vi var i Rethymnon sist sommer og stortrivdes der. Bodde på Ibiscos garden i en av de sist bygde delene og var storfornøyde. Store og flotte rom, godt renhold, store og rene basseng og veldig imøtekommende folk. Ikke all inclusive, men mange hadde frokosten inkludert. At vi havnet her var rett og slett fordi vi ville ha leilighet med to soverom.

Foreldrene mine sverger til Bios når de reiser alene. Det samme gjelder for flere av deres vennepar. Her har de dog ikke to-roms leiligheter, så dette utgikk for vår del.

Rett bortenfor Ibiscos var det en familierestaurant der vi valgte å spise mange av måltidene. Aris Marie hadde alt du ønsket og litt til. Mor i familien styrte kjøkkenet, og valgte råvarer på daglig basis. Mine foreldre er i Rethymnon hvert år, og det er eneste stedet der de sier man kan bestille alt på menyen uten å ha noe magetrøbbel. Vi hadde heller ikke noen problemer med å bestille annet enn det som stod på menyen -altså å gå utenfor de faste oppskriftene. De matleie fikk til og med fiskepinner

Hotellet vi bodde på ligger ikke rett på stranda, men i veien over. Det var kort vei til matbutikk (med minibank), stranda og alt vi trengte. Vi gikk til gamlebyen (også åtteåringen) de fleste kvelder, og om vi var der lenge tok vi drosje tilbake til hotellet for 5 euro.

Vi var også på dagstur til Chania, og det føltes mer som en by på ett eller annet vis. Det virket mye større, travlere og... trangt på et vis. Det var ikke det at det ikke var trivelig der, det bare føltes mer som en by. Rethymnon hadde mer "avslappet småby"-følelse på et vis.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat