Tråd: Diabetes
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-06, 22:00   #11
ssskaldeman
Medlem

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 83
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Diabetes

Jag får diabetesmail varje dag. Det här tyckte jag var ganska kul:

"Om man talar med min mamma 83 år ung och sophiasyster,gavs ingen medicin till sk åldersdiabetes utan en sockerfri kolhydratlåg fettrik kost rekommenderades.Man gav vitamintillskott för frukt och bär bannlystes.Kosten var besvärlig att hålla mest beroende på att man inte fullt hade koll på vilka sorters grönsaker man kunde äta och att ovanjordgrönsaker var svåra att få tag på under vintern. Men kosten fungerade folk növerlevde. Sedan kom de nya rönen från det stora landet i väster.........
Nu är vi tillbaka igen.Mamma fick åldersdiabetes och började genast äta enligt sin utbildnings rön fick skäll av dietisten....man ska inte skälla på en gammal sophiasyster.Inte en som desutom tjänstgjort på militärsjukhus och pensionerats med komendörs grad ! Det slutade med att dietisten grät och min mor svävade iväg från sjukhuset MYCKET rakryggad och rasande ! Hon sköter fortfarande sin diabetes enligt urmodig modell utom att hon äter ovanjordgrönsaker året runt."

Sten Sture"

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat