Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-13, 21:56   #6
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Paralgin forte

Opprinnelig lagt inn av Trolltika, her.

Jeg tror jeg leser teksten på en annen måte enn deg, for jeg ser det som to ting å være oppmerksom på der det første er i forhold til karbohydrater og proteiner -og at dette kan endre hva som kan være akseptabel maksdose på grunn av farene for leverreaksjoner. Det andre er at leveren kan påvirkes ved store doser medikament for de med oppramsede tilstander.

Uansett er det sjelden at en får paralgin forte over flere måneder pga et skiveprolaps ettersom disse pleier å gå tilbake i løpet av 4-6 uker. Så så lenge det ikke er snakk om maksdose med medisin hver dag og over lang tid tenker jeg at dette er mer et "husk nå på dette i tilfelle du merker bivirkninger ettersom du er i en risikosone " enn et "du må ikke bruke medisinen". Erfaringen er jo ofte at folk ignorerer utydelige signaler fra kroppen fordi det sikkert går over.

Ellers er jeg helt enig i fornuften i å ha kontroll på sine egne medisiner ved å lese i Felleskatalogen. Legen vil gjerne gjøre det som er best for deg, men det er du som har full kontroll over både hvilke medikamenter du tar og hvordan kroppen kjennes.

(Så kan det jo være at du også får deg en god latter slik som jeg gjorde da jeg leste på listen over bivirkninger på mine nye medisiner. Medisinene skal hjelpe mot smerter og betennelser, og vanligste bivirkning er hodepine og smerter...)

Mmm.. jeg så ikke teksten på den måten du leser den, nei. Men jeg ser at vi kommer fram til sånn ca samme konklusjon på bakgrunn av den.