Sv: Vært veldig usikker
noen sier de blir mer søtsugne av å ligge for høyt på karbo-inntaket, altså at de blir det når de er ute av ketosen, så kanskje max 50 eller det som passer deg i så måte, er lurt å legge seg på, mer enn opptil 100gram??? uansett håper jeg du finner ut hva som forårsaker søtsug, om det er for lenge siden du har spist, om det er mangelfullt det du har spist m.h.t. protein og fett, om du har væske- eller søvnmangel, krom-mangel eller annen småstoff-mangel, eller andre ting som jeg ikke kjenner til av mulige årsaker. Smaken av søtt er en av alle smakene vi trenger akkurat som salt, surt og bittert, så det gjelder å finne lure former for det med søtsmak. Mangler du sink gir mat mindre smaksopplevelse og en trenger sterkere smak for å glede seg over smaken. Om man smaker etter er det mye som smaker søtt egentlig. Litt salt fremhever søtsmaken i mye mat synes jeg. Om det er behov for mer intens søtsmak går det an å velge å søte te med kalorifri søtning og drikke det f.eks og spise lavkarbo-bær med sukrin på.