Tråd: Frustrert!
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-13, 10:07   #14
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert!

Opprinnelig lagt inn av Fauna, her.

Blodtrykket mitt er faktisk bra. Til og med lavt til tider. Men jeg sliter med høy puls. Hvilepuls på 120 +. I følge min fastlege er det kun Selo-Zok som tar puls. Det er visst kommet andre beta blokker som ikke har så kraftige bivirkinger, men de tar ikke pulsen. Mulig kroppen min hadde tålt de bedre. Betablokker er behandling for hjertesvikt (svangerskapsrelatert) som jeg har hatt tidligere og fortsatt ikke er helt restituert av. Men jeg har så kraftige bivirkninger av dette at jeg blir helt sprø. Ikke bare vektøkning.

Jeg regner med at legen din har sjekket jernstatus grundig? Både lavt jern og hypothyreose kan føre til høy puls siden hjertet ikke klarer å få nok oksygen rundt ved normal puls under lavt jern/ uelastiske årer som ofte oppstår med lavt stoffskifte...? (Og at du er utredet for svangerskaps relatert hashimotos/lavt stoffskifte?)