Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-13, 22:30   #28
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Noen som har erfart meierismør som vektstopper?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Om tomat er partystopper, hvorfor er ikke blomkål da partystopper? De inneholder omtrent identisk KH (ca 2,5 gram pr 100 gram). Agurk inneholder mindre KH enn nær sagt alle grønnsaker. Selv brokkoli inneholder over 50% mer KH som agurk (begge inneholder svært lite). Løk inneholder vesentlig mer enn tomat. Jeg ville hengt meg opp langt mindre i hva noe er enn hva det inneholder. Avocado og oliven er begge bær, og bær skal man jo være forsiktig med i ketose... Selv enkelte rotgrønnsaker som gulrot og selerirot inneholder lite KH

Som nevnt over. Frukt, ikke grønnsak Derfor reagerer noen. Selv kan jeg hive innpå tomat, og noe frukt. Men det er veldig individuelt. Kh er derimot irrelevant. Noen reagerer på pepsi max, som er kh fri.

Ønsker lykke til trådstarter. Det ordner seg nok. Som flere har nevnt, du er nok bare i minus på kalorier fra grønt. Men å teste en uke uten grønt tar nok ikke knekken på deg. Det er bare ikke sunt i lengden Selv spiser jeg ikke ekstra vitaminer, så jeg spiser sikker over et kilo grønnsaker pr. dag (Jeg har sluttet å telle kh, det er blitt en livsstil)

Ps: mye (tilstrekkelig) med fiber i grønnsaker!

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat