Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-13, 14:14   #3
Fettnok
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Fettnok er på en erverdig vei

Sv: lavkarbo og kampsport

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Tror ikke kostholdet er løsningen her. Antakelig ikke en del av løsningen ift å bli raskere i bevegelsene.

Da må du nok trene særskilte styrkeøvelser og vekttrening som øker evnen din til å produsere maks hurtighet på kort tid. Selvsagt kombinert med et kosthold basert på rene matvarer for å bevare fettprosenten din på et så lavt nivå (konkurransenivå) som mulig.

Selv trente vi med vektvester, lodd og slikt på armer bein. Det hjalp i tillegg trente vi styrketrening med fokus på baseøvelser.

Men både smidighet og koordinasjon ar elementer som ble vektlagt.

Husk at du som konkurranseutøver ikke må frykte karbohydrater, men du må være bevisst på hva, når og hvorfor du spiser de karbohydratene du gjør i konkurranse og treningssituasjon. Eksplosivitet som er over på 2x2minutter (en kamp) er vanskelig å få tak i fra kun fett, men det vet du jo sikkert. Musklene dine trenger kort og godt "sukker" for å utvikle den eksplosivitet du trenger for å slå, sparke hardest, raskest og kortest mulig i brøkdelen av et sekund. Temmelig forskjellig fra en som skal gå en fjelltur over 10 timer mao.

Kostholdet trenger jeg fordi kroppen min generelt fungerer MYE bedre uten særlig karber, men har ikke hatt slikt kosthold når jeg var konkuranseutøver før. Vet ikke om det funker å spise lavkarbo "til hverdags" og litt mer treningsvennlige karber før trening? Hva slags tilskudd ville da være lurt før trening, noe som ikke får blodsukkeret til å stige og synke så raskt? Bare noe veldig grovt "vanlig" brød??

Fettnok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat