Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-13, 07:15   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva bør man spise etter trening?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Vel, jeg driver ikke med sykling eller annen utholdehetsidrett, men jeg liker å ta en times styrketrening en 3-4-5 ganger i uka (alt etter som) og jeg blir ofte litt usikker på om hva jeg bør spise etterpå. De jeg trener med, sverger til melk/sjokomelk/yoghurt/ting som fyller opp glykogenlagrene kjapt - men de fleste mener at dette sukkeret er viktig for oppbygging/reperasjon av musklene også. Noe jeg ikke helt kan skjønne - eller har funnet noe bevis for. Men jeg er jo den eneste på lavkarbo da.
Vanligvis spiser jeg et egg eller en boks makrell i tomat for å gi kroppen litt protein rett etter trenng. Det er det eneste jeg har funnet bevist i den litteraturen jeg har lest (selv om de også sier at proteinene "må" komme sammen med lettomsettelige karber).
Selv tenker jeg at jeg har ingen glykogenlagre (av betydning) som tømmes under trening, derfor trenger jeg ikke å fylle de heller. Proteiner bygger og reparerer muskler, dermed må kroppen få proteiner.

Jeg har ikke satt meg inn i dette, men jeg er 99% sikker på at den som leter på Marks Daily Apple vil finne en post om dette... Mannen har bred kunnskap innen kosthold og alle typer trening, og er grunnleggeren av Primal Blueprint.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat