Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-13, 15:35   #16
nøtteliten:-)
Medlem

nøtteliten:-) sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Lavkarbo og kampsport

Opprinnelig lagt inn av Fettnok, her.

Utholdenheten min var og utmerket forrige periode jeg brukte lavkarbo, men da trente jeg ikke kampsport.... Jeg skal kunne gi 150% i tre min., og da trenger jeg vel karbo??? Eller si en trening i 1,5 timer med masse tøffe intervaller, og si jeg gjør det 5 dager i uka og jeg skal spise karber før trening blir det jo mye i gjennomsnitt? ELLER er det slik at karber rett før kraftig fysisk aktivitet blir "brent opp" slik at det ikke teller med resten av dagens måltider???

Jeg trodde selv att jeg trengte karbohydrater for noen år siden, noe som resulterte i ødelagt fettforbrenning.
Fordi fettforbrenningen ikke var optimal følte jeg at jeg kun klarte å gi si 90% av topp ytelse i intensiv trening.Jeg fylte derfor på med litt karbs før trening noe som syntes å hjelpe, men som jeg merket var negativt for optimal fettforbrenning.
Man brenner opp karbs men når de er brent da blir det tungt fordi det tar tid å gå over på fett igjen.
For meg er i alle fall karbohydrater en negativ opplevelse enter det er før eller etter trening uansett intensitet.

Når kroppen forventer lang varighet, fører det til at kroppens fettforbrenning bremses så jeg kjører nesten alltid høy intensitet.

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat