Vis enkelt innlegg
Gammel 11-03-13, 20:05   #18
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva bør man spise etter trening?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Men da sier "du" jo at fulle glykogenlagrene er viktig for å få restitusjon.
Jeg trodde at man (kun) fikk energien tilbake når man fyller på med karbo, men påstander fra de jeg trener med, er at karbo+proteiner er nødvendig for gjenoppbygging av musklene (restitusjon).

Mulig at jeg egentlig misforstår bruken av ordet restitusjon??

Det jeg sier er at det muligens går litt fortere hvis man spiser karbohydrater etter trening, fordi at da slipper kroppen å produsere glykogenen av proteiner. Den prosessen krever jo litt mer av kroppen, enn å få karbohydrarer som brytes ned raskt og går med i restitusjonen. Men det er vel sånn at kroppen etterhvert lærer seg å gjøre dette fortere, med litt "trening". Kanskje.

Restitusjon (Ja, oppbygging/reparering av musklene igjen) er jo ikke gjort på et par timer, med en gang, etter treningen. Tiden restitusjonen tar varierer fra person til person.

Jeg anbefaler å ta BCAA før, under og etter trening. Synes det fungerer veldig bra på restitusjonen. Men jeg spiser langt i fra ketogent da.