Karbo sjokk - hvor farlig er det?
Hei alle sammen.
Jeg ble inspirert av å lese om Skaldemans diett og har nå så godt som jeg klarer levet etter maksimalt fett minimalt karbohydrat innhold i halvannen uke. Kan ikke akkurat si at jeg føler meg helt i toppslag, men vekta går nedover forbløffende raskt og jeg håper på at dagsformen etterhvert skal bli meget bedre.
Det jeg vil spørre om er hvor katastrofalt det er med ett enkelt karbosjokk innemellom? Jeg har allerede fått beskjed hjemmefra om at det er greit at jeg spiser som jeg gjør, men at det forventes at jeg spiser minst ett lite stykke kake i min sønns bursdag som er rett rundt hjørnet. Denne kaken blir ingen lavkarbokake for å si det mildt.
Jeg vil jo gjerne delta i feiringen og ikke sette meg på bakbena for en slik detalj dersom det ikke er helt katastrofe. Vil jo regne med at jeg må tåle en periode med sukkersug etter en slik fest, men hvor langt tilbake i prossessen vil et sette meg? To uker med rekovalisens etter ett lite stykke kake frister minimalt må jeg innrømme, men hvor ille er det egentlig?
|