Tomatsuppe: Jeg starter med å surre løk/rødløk + et fedd hvitløk for deretter å tilsette 2 bokser hermetiske tomater og en buljongterning, muskattnøtt og koke opp. Tilsett olivenolje for å få opp fettandelen. kjør den glatt og tilsett kunstig søtning, salt og pepper. Alternativt kan du ha biter av stangselleri som "makaroni" og den kan være litt "al dente" Jeg varierer med dette: Meksikansk: Tilsett frisk Chilli og spisskumin, noe mindre søtning. (litt sorte bønner i ny og ne) Indisk: Ikke buljong, men tilsett frisk Chilli, koriander, garam masala og erstatt olivenoljen med cocosa og fløte. Italiensk: Ikke buljong, men bytt ut noe av olivenoljen med fløte og tilsett litt parmesan. Som protein har jeg somregel enten kjøtt, fisk eller skalldyr til. Litt mer hvis det ikke er melkeprodukter i den fra før Jeg lager også denne i hvit vaiant der jeg bytter ut tomatene med blomkål og vann. Indisken blir ganske kul sammen med Torsk og reker Som du sikker forstår så måler jeg ikke så mye, men slumper litt. Jeg teller karber på grønnsakene mine etter hvor mye jeg har kjøp per uke og ikke per suppe.