Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 15:21   #4
january
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: oslo
january er på en erverdig vei

Sv: Planlagt utskeielse?

Jeg har aldri blitt fysisk dårlig av å ta pauser fra lavkarboen. Har heller ikke pleid å gå opp så mye i vekt, hvis det bare har vært en kort sprekk. Jeg har lagt på meg i vann, men det går bort igjen når jeg går inn i ketose.

Jeg synes derimot det er vanskelig å komme tilbake i sporet igjen. Ting tar litt av for meg når jeg vet at jeg likevel er ute av ketose, og tenker at jeg må spise alt jeg har lyst på når jeg først er utav ketosen. To dager blir fort til to uker for min del. De 3-4 dagene det tar meg å komme i ketose igjen er også ganske røffe, og jeg har sprukket mange ganger i løpet av de dagene. Men det handler om vilje og selvkontroll, mange klarer nok å ta seg i sammen mye raskere

Jeg skjønner at du har lyst til å kose deg, og unner deg virkelig det, så du må vurdere selv om du klarer å komme deg innpå igjen. Jeg har, på dager der jeg virkelig sliter, spist lavkarbo, men unnet meg et unntak eller to. Dette høres gjerne teit ut, men det funker for meg. Da føler jeg at jeg fortsatt er på lavkarbo, og at den lille slippen går fort å "redde inn igjen".

january er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat