Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 17:45   #6
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Planlagt utskeielse?

Opprinnelig lagt inn av maeve, her.

Hei

HAr siden oppstart i begynnelsen av oktober ikke hatt noen sprekker. Ikke en liten brødbit, ikke et lite chipsflak, ingenting. Jeg må rett og slett være så streng med meg selv, er redd for at hvis jeg først begynner så klarer jeg ikke å stoppe

Men nå skal jeg altså snart reise på jentetur til London. Sitter og tenker litt rundt dette med maten når jeg er der. Er det verdt det å være "vanskelig" (som sikkert de andre tenker) i matveien, hele tiden tenke hva som har minst karboinnhold når vi er ute og spiser (og ikke nødvendigvis det som jeg har mest lyst på), ikke kunne kjøpe seg en isfrappuchino på Starbucks ( ), velge bort desserten når vi spiser osv.
ELLER
Er det ok å ta en liten planlagt utskeielse for noen dager (er snakk om tre dager), for så å fortsette når jeg kommer tilbake.. Blir det vanskelig å starte igjen? Vil vekta øke masse? Blir jeg dårlig av å spise karbo (det lurer jeg faktisk veldig på!).

Klarer rett og slett ikke bestemme meg for hva jeg vil altså

Som andre sier - det er vanskelig for noen andre å gjette om akkurat DU vil oppleve ubehag ved å "plutselig" spise høykarbomat. Det er nok ikke helt likegyldig hvilken type mat det gjelder, heller.

Eksempelvis går det ganske greit for meg å tillate noe mer sukker, men brødgreier - inkludert brødpanering, som jeg ble massivt eksponert for den gangen jeg prøvde å "slappe av" med kosten i england - gir meg umiddelbart betennelser, mageknip og en ekstra klesstørrelse eller to pga vann og luft. Men det er altså forskjell på hva forskjellige folk tåler og ikke tåler... heldigvis.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat