Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 23:09   #1269
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Du har opplegget klart ser jeg, og har masse god motivasjon og argumenter for både å gjøre det og å gjennomføre det.
Men...du har ikke trua på at det skal virke du....Vil det virke da mon tro? Jeg er litt i tvil der altså. Vet ikke om det motsatte heller har noen bedre virkning, men jeg er "hellig overbevist" om at hvis vi innerst inne ikke tror, eller har tro på at det vi gjør er riktig og vil kunne virke - så tror jeg vi har til en viss grad tapt i utgangspunktet. Så min oppfordring til deg festina er å sette alle kluter til fordi du tror det vil være godt for deg.
Håper du ikke trodde at jeg ikke skal gjøre mitt aller beste, for det skal jeg. Kommer til å følge kuren til punkt og prikke. Det jeg mente er at dette er kanskje en litt lettvint løsning for å kickstarte en eventuell vektnedgang. Opplegget er imidlertid IKKE en livsstil slik som lavkarbo er. Jeg skal alltids pine meg gjennom en måned eller lenger, men jeg vet at jeg ikke klarer å leve slik i lengden. Det var en grunn til at jeg forlot Grete Roede for å si det sånn.....

Fordi det vil hjelpe deg på veien videre. Kanksje ser du det ikke så godt i form av kilo ned, men bare det å mestre et opplegget, et mål du har satt deg gir mestring som er såå viktig for den videre prosessen du skal gjennom. Og hold oss oppdatert for støtte og heiarop! Gjør det særlig når det går godt - så du har noe å gå på når dagene blir vanskeligere!

Så kom igjen!

Takk for det - for øyeblikket er jeg bare sulten

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat