Sv: Er så sugen ...
Nei dette er sunnere vil jeg si. Du har mer kontroll på hva du får i deg av søtning.
Et triks til å lage godt og sundt tilbehør kan være å skaffe seg en god lavkarbo kokebok. Les deg opp på hva du kan spise, så slipper du å tvile når du står og lager mat.
Mange enkle tilbehør som passer godt til fisk og kjøtt. En av mine favoritter er stekte grønnsaker. Feks squash, grønn paprika og løk. Steker dette i en panne til det er gyldent . Deretter tilsetter jeg litt fløte og kraften fra for eksempel kjøtt eller fisk. Har av og til brukt en liten del buljong hvis jeg mangler god kraft. Gi det et raskt oppkok og la det trekke litt. Nydelig og enkelt tilbehør til det meste. Varierer du grønnsakene etter smak og variasjon.
Jeg kan også tipse om coleslaw. Ikke brukt det selv, men av kål og selleri vil jeg tro det smaker himmelsk.
Lykke til. Dette med grønnsaker kan ha en tendens å gli ut så det er lurt å frotse i grønnsaker når du er på butikken. Prisen. Jo den er der, men sammenlignet med all søppelmaten jeg kjørte før så tror jeg det ikke er noe dyrere. Syns det er verre at det er så sykt dårlige grønnsaker i butikkene ofte. Ser ut som Norge får det resten av verden ikke vil ha.
Men lykke til! Og dette forumet har hjelpe meg i ulike kneiker. Så stå på! Du er flink!

|