Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.
Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig jeg...hvordan gjennomfører du kuren? Er det spesiell mat du spiser, når, hvor mye osv. Kan du du fortelle mer?
Hilsen fru Nysgjerrig
Første uken er ganske tøff, med kun proteiner og de ulike kosttilskuddene og en spesiell te (som jeg ikke husker navnet på nå). 4 måltider for dag med enten 150 gr. kjøtt, eller 200 gram fisk, eller 2 egg.
Ikke alkohol, ikke grønnsaker, ikke melkeprodukter, ikke kunstig søtning i noen form, men inntil 5 kopper kaffe eller te i tillegg til de to literne med vann. Skal si jeg løper ofte på do! 
I uke 2 og 3 skal du ha to dager i uken på samme måte som uke 1, men du kan utvide med litt youghurt, frø, juice, melk, 1 brødskive pr. dag eller en spesiell shake. I tillegg skal du ha 2 proteinmåltider for dag og 150 gram grønnsaker til hvert av proteinmåltidene. Gleder meg til det! 
Uke 4 har jeg ikke helt satt meg inn i ennå ("bruksanvisningen" ligger på jobben), så den får vi ta når jeg kommer så langt, for øyeblikket virker det leeeenge til 
Første uken moderat med trim, de neste bør du bevege deg ca. 1/2 time for dag.
Jeg la inn gårsdagens måltider i diett.no, og oppdaget at jeg fikk i underkant av det jeg skal ha i protein (bare ca 90 gram). Jeg spiste derfor et ekstra egg uten å ha så veldig dårlig samvittighet. På kalorifronten lå jeg på ca. 1200 kalorier, så det minner litt om en 15 år gammel Grete Roedemeny (som jeg heller ikke klarte å leve på i lengden....) Men jeg skal klare å holde ut de første 4 ukene, så får vi se.
For meg som har gjennomgått Ketolyse er prinsippene ganske kjente. Men jeg må innrømme at jeg savner vinen og osten. Spesielt osten tror jeg var den som holdt sulten unna - men på samme tid var den kanskje "synderen" som gjorde at jeg ikke gikk ned i vekt? (Synderen er selvfølgelig meg selv, men jeg hater å innrømme det... Det er jo ikke slik at jeg ikke vet hva som skal til for å gå ned i vekt....)
Kosttilskuddene heter FitLine og de leveres av PM International.

|