Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-13, 12:57   #22
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Bygge muskler og lavkarbokosthold

Lavkarbo er ikke untatt regelen om at man må ha et energioverskudd for å virkelig bygge muskler. Men husk at mange av disse fitnessidene og rådene man leser der er for aktive utøvere som ikke har mye lagret i kroppen (les: fett) og som skal bygge større muskler enn den jevne mann og kvinne.

Nå vet jeg ikke vekt, fettprosent, etc på deg, så skriver bare litt generelt ut fra et fettreduksjonsmål.

Når du skriver at du ønsker å få litt mer muskler fremfor fett, holder det nok å være rundt veldikeholdsnivået, men trene og ikke minst, trene godt. Det vil gi deg et ørlite underskudd. Samtidig vil treningen føre til at musklene blir strammere og at du bruker av kroppens energilager, dvs fett.

Kort sagt, var jeg deg, ville jeg ikke tenkt for mye på å være i overskudd. Jeg ville heller gått for et lite underskudd og god trening, så vil du nok merke at fettet forsvinner til fordel for mer fremtredene muskler. Men pass på å få i deg nok proteiner, 1,5-2,5 gr pr kroppsvekt


Sist redigert av gamlebyen : 18-03-13 kl 13:06.
gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat