Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-13, 08:43   #19232
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Takk - jeg har i alle fall kyllinglever i fryseren.
Jeg har fått påvist lavt østrogen, men ikke årsaksforholdet til sulten, for å si det sånn - bare det jeg opplever med at når menstruasjonen uteblir, så vedvarer den krisesulten som vanligvis bare er der i en dag eller to i forkant. I normale tilfeller håndterer jeg det ved å spise av hjertens lyst, men når det strekker seg over mange uker begynner det å føles mindre bra.


Jeg kan vel plukke opp humle-te i morgen også. Leste i tillegg at bukkehornkløverfrø kunne være hjelpsomt!

Ah.. men .. jeg drev en periode og forsket på det der med pre-mens-sult... og fant faktisk ut at det ikke bare er sult, men også ofte post-eggløsnings-økt-metabolisme.... Blant annet som følge av post-eggløsnings-temperaturøkning på ofte mellom 0.3 og 0.6 grader. Denne vedvarer gjerne fram til mensen.
http://jordmorsiri.no/artikler/29/article/item/null
Kanskje du har et problem som egentlig ikke er et problem? Ut over at du tydeligvis blir "låst" i feil fase da.
Skaff deg et termometer med nøyaktighet på to decimaler, mål rektalt til samme tid hver dag, rett ut av senga (det er dette mange fruktarhetscomputere benytter) og se om ikke økningen sammenfaller med hungeren. Dersom temperaturen holder seg høy gjennom hele hungerperioden så er det rett og slett økt forbrenning og futile cycling du driver med.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 24-03-13 kl 08:50.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.