Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-13, 14:46   #19239
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Noen som har oppdaget sensitivitet ovenfor hvetemel på lavkarbo? Spiser ikke hvete til vanlig, men trøkket i meg et lite stykke kake på en fest i går - i dag har jeg flekkvis utslett over hele kroppen. Er atopiker, så reagerer lett med eksemutbrudd. Kan liksom ikke komme på noe annet som kan ha forårsaket det.

Definitivt. Jeg hadde ingen påvist cøliaki eller intoleranse eller noe før jeg la om kostholdet, men jeg har ME - og det som skjedde da jeg fjernet korn fra kostholdet, var at jeg fikk hjernen min tilbake. De gangene jeg i etterkant har fått i meg korn/gluten, selv i små mengder, har jeg umiddelbart fått betennelser i ymse ledd, sånn i tillegg til magesmerter, to ekstra klesstørrelser pga oppblåsthet, og i det hele tatt. Ikkeno mer hvetemel i denne skrotten, altså.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett