Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-13, 14:55   #19240
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Definitivt. Jeg hadde ingen påvist cøliaki eller intoleranse eller noe før jeg la om kostholdet, men jeg har ME - og det som skjedde da jeg fjernet korn fra kostholdet, var at jeg fikk hjernen min tilbake. De gangene jeg i etterkant har fått i meg korn/gluten, selv i små mengder, har jeg umiddelbart fått betennelser i ymse ledd, sånn i tillegg til magesmerter, to ekstra klesstørrelser pga oppblåsthet, og i det hele tatt. Ikkeno mer hvetemel i denne skrotten, altså.

Det er merkelig, men kan visst spise litt - f.eks. en skive av Rimis lavkarbobrød - uten problem, men de to gangene de siste månedene der jeg har fått i meg noe som i hovedsak har bestått av hvete - knekkebrød en gang jeg var syk og ikke gadd lage mat, pluss kakestykket i går - så har jeg fått type små, kløende prikker over hele kroppen, spesielt mye i områder med tynn hud. Kan ikke skjønne at det er noe annet enn hvetemel som kan være årsaken. Jeg får vel bare snart lære, og la være... Er ikke så flink til slikt. :P

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse