Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-13, 14:52   #1316
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Kan noen vennligst slå meg i hodet med noe veldig hardt?! At jeg aldri lærer! Det er nå en ting å spise sjokolade og bli fysen på noe/mer, men det er jo ikke det verste. Det som er verst er hvor tung jeg blir i kroppen, føttene kjennes som om de er to tonn hver, skuldrene henger ned, har null energi (og noen sa at sjokolade gir deg energi) - har ikke engang energi til å gå og legge meg på sofaen for å slappe av Og jeg spiste noen få biter Hva er det som skjer i kroppen nå? Reagerer jeg så mye på sjokolade? Her er det sukkeret som er synderen og ikke melka tror jeg.


Kan du begynne å tenke på
1) hvorfor du har sånn lyst på sjokolade? (Jeg har funnet ut at hos meg er det et typisk mønster at jeg spiser sjokolade på dager hvor jeg har sovet lite/er mentalt sliten - jeg tror jeg spiser sjokolade som andre drikker kaffe - for energikicket. .... I dag er en sånn dag - og har jeg vært på kakaoen på kaffemaskina? Jupp. Vet jeg at jeg med stor sannsynlighet herper magen pga tørrmelka i kakaoen? Jada... det også. )
2) finne ut om du kan oppnå noe av det samme på en bedre måte, uten så slitsomme ettervirkninger? Eventuelle avledningsmanøvre eller mentale varselskilt: "Fare, magerumling - proceed with caution"...
3) lage deg mindre skadelige alternativer? Okosjokolade selger ingredienser for hjemmelaget sjokolade...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat